Sunday 30 September 2012

Sahaja aku puasa tweet 7 hari . . .

Manchester United vs Tottenham Hotspurs

Hari Sabtu. Malam minggu. Malam yang kita dapat saksikan dimana si pakwe akan melupakan makwe/skandal/adik angkat mahupun kakak angkat sekalipun semata-mata memberi perhatian pada permainan yang dinamakan bola sepak. Lelaki mane yang tak suka tengok bola, yedok ? (Gua syak Chef Wan tak suka tengok bola). Malam ini juga kita dapat lihat kaum Adam ini bersorak serupa dirasuk langsuir pabila pasukan pilihan mereka menang dan sedih serupa makwe disailang lelaki lain jika pasukan pilihan mereka tersungkur atau kalah. (Faking, serupa Harian Metro gua punye ayat).

Gua sebagai lelaki maskulin dan iras-iras metropolitan (hakikatnye kutu kampung) tak ketinggalan bagi turut memeriahkan majlis ini. Orang kata terlanjur tweet, boleh di-delete. Tapi sebab gua punk dan berjiwa memberontak, gua peduli mende, gua takkan sesekali padam tweet gua walau typo teruk serupa budak baru belajar mengeja sekalipun. Gua ada betting dengan beberapa kutu rayau di timeline Twitter untuk puasa 7 hari andai pasukan feveret gua, Manchester United, pasukan yang pawer dan disegani oleh budak-budak Liverpool, dan dibenci oleh budak-budak Arsenal, Chelsea dan Manchester City juga. Walaupun mereka ini musuh, tapi kalau bab makwe Arsenal, Chelsea, Liverpool dan Manchester City, semua gua sayang kakaka.

90 minit perlawanan berlalu, kesudahannya Manchester United 2-3 Tottenham Hotspurs. Keputusan yang buat gua geleng-geleng kepala laju-laju. Gua dapat rasakan yang gua akan lalui minggu yang suram untuk 7 hari ini. Oleh sebab Arsenal turut kalah pada minggu, gua dapat rasekan hanye makwe-makwe Arsenal yang paham perasaan gua ketika itu. Berlagak gentle punye pasal, gua hadap juga betting untuk puasa tweet selama 7 hari.

Preview perlawanan :

Gol pembukaan Tottenham dari Jan Vertonghen

Gol ke-2 Tottenham menerusi Gareth Bale

Luis Nani merapatkan kedudukan kepada 2-1 untuk Manchester United

Jaringan ke-3 Clint Dempsey menghancurkan hati gua

Shinji Kagawa merapatkan jurang jaringan kepada 3-2 untuk Manchester United

Kesudahan, keputusan yang meranapkan impian gua.


p/s : Nasib baik gua bukan budak Liverpool, ape gila tiap-tiap minggu kalah kakaka







No comments:

Post a Comment