Thursday 16 August 2012

Al-kisah makwe kedai telefon

Entoh kenapa secara tiba-tiba sms yang gua kirim asyik pending, pending dan pending lagi. Disebabkan teringatkan bulan Ramadhan yang mulia, bergigil gua tahan diri daripada mencarut. Tapi bila diselidik secara halus, kredit out of stock rupanya kakaka tak sia-sia gua tahan carut kejak tadi.

Kemudiannya, dengan mesin rempit yang dah ready untuk dirempit bila-bila masa, gua mula memilih langkah yang bijak dan betul dengan memilih untuk ke kedai top-up kejak.

Setibanya dikedai sambil merenung tajam mata makwe kedai telefon tersebut. . .

"Top-up selkom rm10 ade ?", soal gua serius.

"Top-up selkom rm10 dah habis dik, ade yang rm30 je"', jawab kakak tersebut dengan jawapan menghiris perasaan.

"Emm top-up rm5 ade?", tanye gua bernada sedikit manja.

"Takde dik, beli yang rm30 laa", balas makwe kedai telefon tersebut sambil senyum menggoda.

"Tapi saya ade rm10 je", jawab gua bernada sedih yang bercampur sedikit menggoda juga.

"Suruh makwe je la yang top-up-kan", balas beliau yang sedikit menguji kekaliberan gua meng-handle suasana.

"Kakak jadi la makwe saya", balas gua dengan level konfiden yang tinggi.

*********************************************

Gua mematikan perbualan kami dengan menghidupkan suis mesin rempit dan memulas tali minyak sekuat yang boleh sambil berbibik dalam hati,"Wajah gua ni ada ala-ala pengikis makwe ke mende"


1 comment:

  1. Jangan mengorat kakak tu padil, kang ade yang kene baling selipar dengan #CikSaye ;DD. btw, takdelah muke padil muke orang beriman ;DD

    ReplyDelete