Saturday 18 August 2012

Peristiwa Ramadhan 1433

Sebelum bulan puasa tahun 2010 . . .

Seperti malam malam biasa, keluar supper lewat malam bersama beberapa puaka dan langsuir adalah perkara biasa bagi kutu yang berpelajaran universiti tempatan macam gua. Dengan hanya bersaksikan sebuah meja dan 4 buah kerusi serta ditemani segelas teh tarik, teh ais dan 2 milo ais, setiap puaka langsuir dan kutu bebas melontarkan idea dan pandangan serta ready untuk disailang jika cakap entoh mende-mende.

Secara tiba-tiba  . . .

"Sempena raya tahun ni ape kata kalau kita buat bisnes jual kuih raya ?" tanya Bob serius sambil mencucuh sebatang Dunhill.

"Mane kita nak cari supplier?" soal Redza sambil menghirup teh tarik gua.

"Takpe, semua tu biar aku handle", jawab Bob sambil menghembuskan asap rokok ke udara.

Hari demi hari, bulan demi bulan dan tahun berganti tahun . . .

Bulan puasa 2012 . . .

"Gua rase raya tahun ni gua nak buat bisnes kuih raya", Bob mengeluarkan pandangan beliau sambil memandang ke langit malam.

Redza mula mencucuh sebatang rokok sambil menjeling kearah gua, Lalok pula marah pada kucing-kucing yang lalu lalang dicelah meja dan gua terus fokuskan anak mata kearah tivi yang sedang bersiaran.

No comments:

Post a Comment